۱ فروردین ۱۳۹۴، ۱۰:۴۶

در واکنش به انفجارهای انتحاری روز گذشته در صنعاء؛

انصارالله یمن: آمریکا و عربستان محرک تروریست‌ها در منطقه هستند

انصارالله یمن: آمریکا و عربستان محرک تروریست‌ها در منطقه هستند

سخنگوی جنبش انصارالله یمن ضمن محکومیت دو انفجار انتحاری روز گذشته که بیش از 130 شهید برجای گذاشت، آمریکا و عربستان را عاملان اقدامات تروریستی در منطقه دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یمن‌الآن، «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن در واکنش به حملات انتحاری روز گذشته به دو مسجد در شهر صنعاء، گفت: ایالات متحده آمریکا و برخی دولت‌های منطقه از جمله عربستان سعودی با هدف شعله‌ور کردن آتش فتنه طایفه‌ای از عناصر تکفیری در منطقه حمایت می‌کنند.

وی افزود: عربستان سعودی به صورت آشکارا از گسترش تروریسم و به ویژه القاعده در جنوب یمن حمایت می‌کند، به همین دلیل ما بعید نمی‌دانیم عوامل انتحاری از عربستان وارد یمن شده باشند.

در همین ارتباط، جنبش انصارالله با صدور بیانیه‌ای انفجارهای تروریستی در مساجد صنعاء را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: این جنایت به مانند جنایت‌های پیشین از جمله ترور «عبدالکریم الخیوانی» حاکی از آغاز جنگی فراگیر علیه ملت یمن، مطالبات مشروع و انقلاب آن است.

در این بیانیه همچنین تأکید شده است: واضح است این جنایت با حمایت چه دولت‌هایی اتفاق افتاده است. این دولت‌ها با یکدیگر تقسیم مسئولیت کرده‌اند تا هر کدام در یکی از زمینه‌های سیاسی، تبلیغاتی، نظامی و امنیتی به ملت یمن و انقلاب آن ضربه وارد کند.

خاطرنشان می‌شود، در پی وقوع دو انفجار انتحاری در مساجد حشحوش و بدر واقع در شهر صنعاء، روز گذشته حدود 137 نفر شهید و بیش از 350 تن نیز به شدت زخمی شدند.

گفتنی است، گروه تروریستی داعش مسئولیت این انفجارها را بر عهده گرفت.

 

 

کد خبر 2521868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha